Sayang dan cinta




Macam tak ada function aku letak gambar tu kan? Hahahaha tak apa. 


So skrg kita nak cerita pasal sayang dan cinta. Fyi, aku pernah couple 6-7 tahun lamanya dengan ex aku lah. Takkan ex kau. Then tahun ni aku saja wechat dia. Then dia reply, he said, 


'Sy baru je tengok comment2 lama dgn awk  kt wechat, then awk terus wechat sy'

Then I was like? Do you still love me? Hahahahahahaahhaha stop it Nisha. Dia dah ada girlfriend kot.  Nisha xsuka nak kacau relation org ni. Tapi dia betul2 sayangkan aku lagi. Itu aku tahu. Hahahahahahahahahahaha lagi 1 dia ingat lagi semua pasal aku. Sikit pun tak hilang. Time couple semua tak ingat. Tak faham aku.


Then kadang2 dia akan wechat me, tanya khabar, you know what, first day we message, he cried! OMG, but before this he alwaysss cried bcs of me. Hahahahaha bad Nisha bad!


He said, he miss me, he miss how hard we have been through. He miss I always be there when he need shoulders. He missing it. 


I really2 bad ex you know. I left him just like that. Without any compromise. I left him like i never know him. OMG im crying. How bad I am. And now, I reliaze how struggle of him to waking up back after I left him. 


Allah Maha Adil. Now Allah bagi balik apa aku buat kat dia. Sakit weh.. Sangat sakit. When you truely loves someone, and then they just leave you like that.

Sekarang aku sedar, jangan tinggalkan orang lain utk orang lain. Jangan. Rasa dia tak boleh digambarkan dengan ayat. Dia boleh rasa bila kau yg kena sendiri. 


Susahnya nak bangun. Nak bangkit balik. Susah. Nangis? Sekejap je. Lega? Sekejap je. Rindu tu selamanya. Kenangan tu selamanya. 1 benda yang kau takkan dapat ulangi. Masa bersama. 


Kau akan rasa bertapa bodohnya kau, tinggalkan orang lain utk org lain. 


Aku tak cakap yg ex aku nak getback balik dgn aku. Walaupun dia ada sebut. Tapi aku dah tak ada feel nak couple.  Cuma mungkin akan berkawan.  


Kau faham tak perasaan bila kau tinggalkan dia utk org lain? Dan kau datang balik kat dia sebab org lain tu dah tinggalkan kau? Sakit dan bodoh. Cinta tak seharusnya begitu.


So sekarang aku nak jadi Nisha yg lain. Sangat2 menghargai orang. Sangat Menghargai org  sekeliling. Takkan tinggalkan org lain utk org lain. Aku nak berkawan dengan semua orang. Taknak bermusuh. Benda lama aku jadikan pengajaran. Sangat terkesan dlm hidup aku atas apa yang jadi. 


So aku akan delete negative people in my life. And start over again. Nisha takkan jatuh bangkit lagi. Nisha is Asnisha Samsudin

No comments: