Dunia





Duniaaa. 1 perkataan dan ayat. Tapi penuh makna. Penuh isi penting. Siapa je xsuka dunia? Ramai aku yakin yang suka dunia. Tapi siapa je yg suka ujian dunia? 

Siapa je suka down? Siapa je suka sakit? Siapa je suka masalah? Siapa je suka dugaan?


Haa cakap pasal dugaan. Ujian. Aku selalu pegang kata kata ni, yang Allah takkan uji hamba dia dengan ujian yg hamba dia tak mampu. So maknanya, Allah tahu apa yang aku lalui lately ni, sebenarnya aku boleh. Aku kuat untuk tempuh ujian Dia. Cuma aku nak amik dari side mana, either positif or negative. 


Entahh, aku kadang pelik dengan sikap manusia. Mungkin org lain pun pelik dengan aku kot? Aku ni pelik sangat ke? 
Hahahahaha. 



Alhamdulillah hari hari yg aku lalui makin okay. Aku makin kuat untuk terima apa yg jd dulu dan sekarang. Semua orang berhak untuk rasa bahagia. Rasa happy.


Aku dah boleh terima semuanya. Insya Allah. 


Akhir kata dari aku, kadang kita kena lepas kan apa yang kita paling sayang. Sebab kadang benda tu lah yang buat kita paling sedih. Faham tak? Hahaha

No comments: